Do naší pojišťovny moc stížností nechodí. Určitě to není proto, že máme málo klientů, nedávno jsme jich už napočítali úžasných 40 tisíc. Pravděpodobnější je, že si u nás nemají na co stěžovat😉 Každopádně čas od času nějaká stížnost dorazí a občas se v ní potkáme s povzdechem, že nutíme naše klienty používat mobilní aplikaci, jinak si své auto nepojistí. Prý je to jen pro mladé digitální maniaky a nebudou si kvůli nám pořizovat nový mobil za 30 tisíc korun. Je to tak ale doopravdy?
Hned úvodem bychom rádi uvedli povzdech na pravou míru – k polštářovému povinnému ručení nepotřebujete žádnou mobilní aplikaci. Fotografii tachometru stačí poslat jednou ročně přes naše webové stránky. S mobilní aplikací je to ale záležitost 10 vteřin. Nafotit vozidlo pomocí aplikace je nutné pouze u havarijního pojištění.
A teď už se pojďme podívat, co je pravdy na jednotlivých částech tvrzení.
První klišé je, že kdo je starý, nemůže být digitální. Opravdu tomu věříte? I moje babička dnes používá What´s Up a potraviny objednává přes internet. Záleží jen a pouze na přístupu a naturelu seniora. Ano, lidem nad 65 let už možná učení nejde tak hladce a některé věci trvají déle. Pokud ale chtějí, stále dovedou velké věci. Vždyť i u nás v pojišťovně máme 9 % klientů nad 65 let a několik set jich už oslavilo osmdesátku. Je skvělé, že současná společnost se snaží do digitálního světa zatáhnout i generace, které pamatují válku nebo nástup totality – příkladem může být třeba Nadace Vodafone. A pokud se starší občané na digitální dobrodružství skutečně necítí, věříme, že jim mohou pomoci třeba vnoučata – psali jsme o tom zde. Odměnou jim bude spokojenější dědeček, který nemusí cpát celý důchod pojišťovně, ale zbude mu i na příjemnější věci.
Druhou věcí, se kterou nesouhlasíme, je názor, že mobilní aplikace jsou jen pro digitální maniaky. Celý den viset jen na mobilu a ani se nepohnout, kam ten svět spěje… Kdepak! Podle výzkumu Českého statistického úřadu, který je rok a půl starý, používalo tehdy internet v mobilu 65 % lidí nad 16 let a z nich dvě třetiny potvrdily, že si do mobilu aktivně nějakou tu mobilní aplikaci aspoň občas stáhnou. A to bylo před pandemií, která mnohé další do virtuálního světa donutila přejít. Takže žádná kratochvíle vybledlých matfyzáků, ale běžná součást života většiny z nás.
Poslední tezí, na kterou bychom chtěli dnes reagovat, je zvolání o závratné ceně chytrých mobilů. Vážení, kdy jste na ceny smartphonů koukali naposledy? Jistě se dají najít superpřístroje posázené diamanty, ale pokud se podíváte po obchodech, narazíte na nabídky chytrých zařízení solidní značky od 999 Kč, která mají obstojný fotoaparát, 16 GB interní paměti a zánovní operační systém Android 10. Na takovém přístroji si možná nezahrajete nejnovější herní pecky, ale nafotit vaše auto s naší aplikací dovede spolehlivě. Pokud ještě trochu přidáte, nakoupíte zcela standardní přístroje třeba s čtečkou otisků prstů nebo třemi fotoaparáty. Stejně jako u seniorů – nákup nového mobilu není věcí ceny, ale přístupu.
Abychom to tedy shrnuli. Je legitimním právem každého z nás zůstávat na místě a nechat nové věci běžet okolo. Ale každý z nás může zároveň udělat ten jeden krok do neznáma a opustit zdánlivé pohodlí svých zaběhaných cestiček. Někdo se možná spálí a vrátí se zpět. Jiný ale vytrvá a odměnou mu bude nový svět s novými možnostmi k využití. A jednou z nich je i naše autopojištění a úspora na povinném ručení díky pojištění dle ujetých kilometrů😊