Jak postupovat při
povodni, záplavě, vichřici,
tornádu, požáru, krupobití
a dalších kalamitách

Provozní doba   Pracovní dny 8:00 – 17:30

1. Oznamte nám událost co nejdříve

Škodu nám můžete snadno ohlásit:

Pokud se rozhodnete pro telefon, náš operátor se vás postupně zeptá na všechny důležité informace. Pokud zvolíte hlášení e-mailem, uveďte prosím všechny následující údaje:

  • Podrobně popište, co se stalo a co škodu způsobilo, kdy škoda nastala.
  • Přidejte seznam poškozeného majetku s co nejpodrobnějšími údaji. V průběhu řešení škody můžete seznam samozřejmě zpřesnit a zaslat nám další dokumenty (viz. bod 5).

Pokud nemůžete škodu nahlásit sami (jste zraněni, jste na dovolené atd.), může hlášení za vás provést například váš příbuzný nebo jiná osoba, která má přesnější informace o události a nachází se na místě škody.

2. Nafoťte poškozený majetek

Co nejdříve nafoťte majetek ve stavu, v jakém jste jej nalezli po kalamitě. Stačí použít fotoaparát vašeho mobilního telefonu.

  • Vyfoťte celou poškozenou nemovitost ze všech stran a následně se zaměřte na poškozenou část, kde vyfoťte detaily poškození.
  • V případě poškození místnosti vyfoťte celou místnost a detaily poškození.
  • U movitých věcí (stůl, pračka, televize, …) vyfoťte vždy celou věc včetně štítku.
  • Fotografie nám zašlete na skoda@pillow.cz, do předmětu uveďte číslo pojistné události

3. Minimalizujte škody

Pokud je to možné, zabezpečte poškozenou věc, aby se předešlo dalším škodám a zvětšování jejich rozsahu. Například:

  • Zkontrolujte rozvody (elektřiny, vody, plynu).
  • Poškozenou střechu nebo stavební otvory zakryjte plachtou.
  • Zlikvidujte kontaminované jídlo a pití (nezapomeňte na fotodokumentaci).
  • Začněte s vysušováním navlhlého zdiva.
  • Zabezpečte nemovitost proti vloupání, pokud byly poškozeny okna, dveře atd.
  • Pokud voda odplavila např. platební karty, nezapomeňte na jejich preventivní blokaci.

4. Odklízení škod a opravy

Po nafocení poškození můžete začít se základním odklízením škod. Čím více fotografií pořídíte, tím bude likvidace škody rychlejší a jednodušší.

  • Pokud hrozí rozšíření škod, následná poškození či ohrožení zdraví nebo jiného majetku, začněte s odklízením ihned po nafocení.
  • Pokud tomu nebrání hygienické či bezpečnostní důvody, nevyhazujte poškozené věci, dokud nebude ukončena likvidace pojistné události.
  • Pokud budete vyzváni k prohlídce, vyčkejte prosím s komplexním úklidem a opravou na příjezd mobilního technika, který zdokumentuje stav škod.

5. Připravte podklady

Sepište seznam poškozených a zničených věcí a stavebních součástí. Situaci výrazně zjednoduší doklady k poškozeným věcem: účtenky, faktury atd. Seznam nám můžete zaslat již při hlášení události nebo v průběhu jejího řešení.

  • V případě poškození movitých věcí (nábytek, elektrospotřebiče, osobní věci apod.) napište prosím jejich seznam s uvedením jejich pořizovací ceny a stáří.
  • Pokud jsou poškozené stavební součásti (podlaha, střecha, fasáda apod.), uveďte rozměry, počet kusů a materiál poškozených součástí.
  • U poškození vedlejších staveb (ploty, skleníky, zahradní domky, garáže apod.) napište rozměry, počty kusů a materiály, ze kterých byly postaveny.
  • Pokud znáte hodnotu poškozeného majetku, nebo máte odhad nákladů na opravu, uveďte tuto částku k poškozeným věcem a budovám.
  • Pokud máte pořizovací nebo jiné doklady (faktury, posudky, záruční listy apod.) prosíme o jejich připravení, stačí elektronická forma, nejsou třeba papírové originály.

Průběh likvidace

Po ověření rozsahu pojištění jsme připraveni vám poskytnout zálohu až do výše 50 % z odhadované výše škody.

  • Veškeré informace k průběhu likvidace a jejího výsledku Vám budeme zasílat e-mailem nebo telefonicky.
  • Vždy se snažíme aktivně komunikovat potřebné kroky. Pokud Vám nebude cokoliv zřejmé, prosíme, obraťte se na nás a rádi vše lépe vysvětlíme.