Je to již pár let, co na trh vstoupilo nájezdové pojištění vozidel. Zpočátku se nesetkávalo s příliš velkou oblibou, ale počáteční nedůvěru časem převážila touha ušetřit. Pojďme se v tomto článku podívat, že se opravdu není čeho obávat, zvládne to každý, a spokojenost nyní potvrzuje zpětná vazba těch, kteří do toho šli.
Počátky nájezdového pojištění
Před nedávnem oslavilo pojištění dle najetých kilometrů v České republice již 7 let. Poprvé ho bylo možné sjednat 1. října 2016. V mnoho poradcích však od počátku nevzbudilo příliš velkou důvěru a neradi ho svým klientům doporučovali. Hlavním důvodem byla obava ze složitosti a nespolehlivosti.
První pojišťovna, která začala v Česku tento způsob pojištění nabízet, chtěla zachovat soukromí svých klientů. Proto nezvolila nezvolila způsob instalování sledovacích zařízení do aut, která by sama nájezd počítala, jak je běžné ve světě. Rozhodla se raději pro zasílání fotografií tachometru prostřednictvím e-mailu. To však vyvolávalo pocit velmi složitého procesu, který nemusí fungovat zcela stoprocentně.
Další hráč na trhu
Počátkem roku 2020 vstoupila na trh Pillow pojišťovna, která jako druhá začala Čechům nájezdové pojištění nabízet. Od samého počátku přišla se zjednodušeným a zautomatizovaným procesem, který vše zrychlil a ulehčil práci jak klientům, tak pojišťovně. Se vstupem na trh totiž spustila Pillow také svou aplikaci. Její hlavní funkcí je právě focení tachometru a vozidla, kdy se fotografie rovnou odešlou do pojišťovny, kde jsou automaticky zpracovány.
Díky této automatizaci je možné zrychlit a zjednodušit celý výroční proces. Místo vyžadování fotografie dva až tři měsíce před samotným výročím je klient požádán o dodání 2 týdny před výročím. Kdykoliv během 14 dnů může nafotit tachometr, odeslat stav pojišťovně a obratem obdrží vyúčtování uplynulého roku a cenu na další rok. Během 5 sekund stihnou servery Pillow pojišťovny prověřit kvalitu fotografie, správnost uvedeného nájezdu, spočítají skutečně ujeté kilometry, vypočítají případný přeplatek a výši pojistného na další rok. Vše vloží do výročního dopisu a pošlou na e-mail klienta včetně QR kódu. Klient tak může ihned zaplatit další rok a má vše vyřízeno.
Oblíbenost stoupá
Zejména v době pandemie, kdy lidé jezdili méně než obvykle, začalo pojištění podle najetých kilometrů dávat největší smysl. A i když šli Češi jedním krokem do neznáma, touha a potřeba ušetřit byla silnější a sjednaných smluv s daným nájezdem začalo razantně přibývat.
V tuto chvíli má nájezdové pojištění sjednáno zhruba 700 tisíc vozidel. Odborníci ale odhadují ještě minimálně 1 milion vozidel, kterým by se pojištění podle kilometrů vyplatilo. „Mnoho lidí stále zbytečně přeplácí pojištění svého auta. Největší úsporu samozřejmě získají klienti s minimálním nájezdem do 5 tisíc kilometrů, ale pokud někdo nenajede více jak 12 tisíc za rok, nájezdové pojištění se stále vyplatí,“ komentuje spoluzakladatel Pillow pojišťovny Martin Podávka, a dodává: „Mnoho lidí má stále obavy ze složitého procesu zasílání fotografií, ale ty jsou zcela zbytečné. V Pillow na to máme aplikaci, kterou s přehledem ovládají i lidé staršího věku.“ Výhodou je, že aplikaci si může stáhnout každý i bez sjednaného pojištění a ihned si tak vyzkouší, jak snadné je vyfotit počítadlo kilometrů.
Vzrůstající oblíbenost nájezdového pojištění ukazují také oficiální statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP). Dle těch je totiž zřejmé, že za loňský rok si téměř polovinu všech nových smluv připsaly dvě pojišťovny nabízející tento typ pojištění.
Zkušenosti klientů
A kdyby tomu stále někdo nevěřil, přesvědčit by možná mohli autentické recenze klientů Pillow pojišťovny, kteří aplikaci ocenili v App Store hodnocením 4,7 a na Google Play 4,4. Tak se na pár z nich pojďme podívat.
- Jednoduchá Vše vyřízeno do pěti minut z místa bydliště. (Radek)
- Aplikace funguje bez problémů, nahrání km taky během chvilky. Dobré jsou i připomínky, které si uživatel může nastavit podle sebe. (Josef)
- Perfektní aplikace, kterou při troše pozornosti zvládne i starší člověk. (Marie)
- Aplikace je výborná. V tomto pojišťovna Pillow předčí ostatní pojišťovny. Je přehledná a rychle se v ní člověk orientuje. (Stanislav)
- Naprosto famózní aplikace, funguje skvěle, super přehled o mých pojistkách. (Břetislav)
- Za mě opravdu velký krok dopředu v inovacích pojištění aut. Sám si vše nafotím a nikam nemusím. (Lukáš)
Abychom ale jen nechválili, najdou se samozřejmě i nějaká záporná hodnocení, bez toho by to pravděpodobně ani nešlo. Nejčastější z nich je, že pojišťovna vyžaduje při focení vozidla a tachometru zapnuté polohové služby. I to má ale svůj dobrý důvod. Díky tomu je totiž možné odhalit podvodníky snažící se fotografie upravit a pro férové klienty je pak možné zachovat přívětivou cenu. Klienti ale nemusí mít strach o své soukromí, polohu aplikace využívá skutečně jen při focení a jindy ji mohou mít třeba vypnutou.