S dvoucifernou inflací se objevují nebo zvýrazňují potíže, které ještě před několika lety řešil jen málokdo. Jednou z nich je podpojištění u pojistných smluv. Pillow má naštěstí řešení.
Podpojištění je průšvih
Jak možná víte, podpojištění je zejména u majetkového pojištění velkým problémem. Málokdo dokáže jen tak od stolu vyčíslit, za kolik by postavil svůj dům nebo nakoupil všechny věci v něm. Je to jen logické – odhadci a rozpočtáři nemovitostí by mohli vyprávět, proč jsou jejich profese tak důležité. Není se tedy čemu divit, jak často se stává, že lidé si majetek pojistí jen na zlomek ceny a potom jsou při pojistné události překvapení. A to ani nemluvíme o podpojištění, které vzniká časem – vždyť jsem si ten dům před deseti lety přece pojistil dobře. Podle různých odhadů jsou tak na našem trhu podpojištěny menší či dokonce větší desítky procent majetků a domácností. Přesné číslo, v kolika případech je podpojištění uplatněné, bohužel žádná z pojišťoven nezveřejňuje.
Co je podpojištěníPojišťovny mají právo krátit jakékoli pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je pojistná částka k hodnotě majetku. Pokud tedy dům za 10 milionů Kč pojistíte na 5 milionů Kč (podpojištění 5/10 = 50 %), je při škodě za 100 tisíc Kč vyplaceno nejvýše 50 tisíc Kč (50 % ze 100 tisíc Kč). |
Pillow má řešení
V duchu svých hodnot tak přichází Pillow s chytrým řešením ve svém novém pojištění majetku. Všem klientům sama navrhne pojistnou částku a pokud se klient pojistí aspoň na ni, garantuje, že podpojištění neuplatní.
Jak pojišťovna k částce dojde? Samozřejmě ani v Pillow nepracují věštci, kteří by podle jména odhadli, za kolik má doma klient věci. Nicméně na základě postupů odhadců, svých dat a inovativních přístupů se pojišťovně podařilo vyvinout algoritmy, které při návrhu částky zohledňují běžně zadávané údaje pro majetkové pojištění, jako je nejen rozloha pojišťovaného majetku, ale třeba i jeho stáří či materiál stavby. Výsledkem je pak garantovaná částka jak pro pojištění nemovitosti, tak domácnosti.
Druhou nutnou podmínkou pro garanci je zapnutí valorizace pojistné částky, která klienta do budoucna ochrání před důsledky inflace, aby nemusel své pojištění domova řešit každý rok. Toto řešení je na trhu standardem, i když i dnes stále existují produkty, které valorizaci pojistné částky neumí a na které doporučujeme dát velký pozor.
Nepodpojištění i u automobilů
Tímto krokem Pillow navazuje na úspěšné bezlimitní pojištění skel a havarijní pojištění u osobních vozidel. Stejně jako u majetku, ani u tohoto pojištění nenutí klienty hádat méně či více nepřesné cifry nebo jezdit nechat si ocenit před sjednáním pojištění své auto do autobazaru, aby měli na několik týdnů jistotu. Ne, Pillow bere ocenění skel i celého vozu na sebe a garantuje, že zaplatí vždy obvyklou cenu vozu či skel vyčíslenou až v okamžiku škody.
Tento přístup má několik výhod. První z nich je, že pokud cena vozidla klesá, neslibuje Pillow klientům nereálné odškodnění. Předchází tak situaci, kdy se při sjednání auto ocení na X peněz jedním „věštícím“ programem a při nehodě týž den po přesném ocenění jiným programem vyplatí úplně jinou částku. Druhá výhoda se ukazuje na současném trhu, kde cena některých ojetin roste. V tomto případě konkurenční pojišťovny mohou uplatnit podpojištění, Pillow tak ale nečiní a ani nemůže.
Pillow zkrátka vyhlašuje podpojištění válku a u svých klientů ho nestrpí. Jdete do toho s námi?