Příběh změny světa pojištění, který od tohoto roku píše Pillow pojišťovna, pokračuje další kapitolou. Není běžné, aby pojišťovna přehledně informovala o vyplácených škodách. Přitom se jedná o ještě důležitější údaje, než je kupříkladu počet nově uzavřených smluv nebo aktuální počet klientů.
Transparentnost místo černé skříňky
Pillow bude jako první pojišťovna v Česku pravidelně zveřejňovat detailní informace o vyplacených škodách. Vždy po ukončení kalendářního roku v průběhu ledna zveřejníme report popisující uhrazené škody pro všechna nabízená pojištění.
Jasnost a srozumitelnost patří mezi základní principy Pillow pojišťovny. Ale ke zveřejňování škod máme ještě jeden (na českém i evropském trhu výjimečný) důvod. Zatímco u tradičních pojišťoven se peníze od klientů stávají automaticky příjmem pojišťovny, Pillow postupuje zcela jinak. Pouze předem stanovená část z nich může být použita na náklady a zisk pojišťovny. Větší část pojistného tvoří peníze určené právě jen na výplatu škod a pokud je škod méně než vybraných peněz, o zisk se Pillow rozdělí se svými klienty. Férově, půl na půl.
Nechceme čekat až do ledna, a tak jsme pro vás připravili přehled za první 3 čtvrtletí roku 2020.
Náš první produkt: pojištění dle ujetých kilometrů
Pojištění vozidel s cenou dle ujetých kilometrů jsme začali nabízet v roce 2020. V lednu a únoru se jednalo o pilotní prodej a od března již vše běží ve standardním režimu. Výsledky předčily všechna očekávání – jedná se o pojištění s nejrychleji rostoucím počtem klientů na českém trhu. Jen během roku 2020 Pillow pojišťovna ztrojnásobí počet pojištěných vozidel. Pillow pojištění je geniálně jednoduchá skládačka. Každá situace, která může poškodit vozidlo, má svůj polštář a každý si tak může „namíchat“ pojištění přesně podle svých potřeb. Stejně tak je snadné spočítat, kolik pojistných událostí se stalo „v každém polštáři“.
Do přehledu jsme zahrnuli všechny pojistné události našeho nového pojištění, které nám klienti nahlásili od počátku roku do konce září. Celkem se jednalo o 238 událostí a u 179 z nich jsme již od poškozených obdrželi potřebné a dokumenty a mohli tak vyplatit peníze. (Tabulka byla zpracována na základě dat k 22.10.2020)
Polštář | Vyplacené škody | Nejvyšší škoda |
Povinné ručení | 112 | 374 004 Kč |
Dopravní nehoda | 19 | 262 277 Kč |
Střet se zvířetem | 13 | 131 500 Kč |
Přírodní události | 1 | 15 463 Kč |
Krádež vozidla | 0 | – |
Vandalismus | 0 | – |
Nezaviněná nehoda | 2 | 263 000 Kč |
Skla | 32 | 170 071 Kč |
- Rakousko 1 (Dopravní nehoda),
- Chorvatsko 2 (Povinné ručení, Přírodní událost),
- Polsko 3 (1x Dopravní nehoda, 2x Povinné ručení).
Zajímavostí je, že první a zatím jediná škoda z polštáře Přírodní událost se stala v zahraničí. Možná si vzpomínáte na vichřici, která se na počátku července přehnala přes Chorvatsko. Bouřlivá bóra poškodila i námi pojištěné vozidlo. Překvapením také může být rekordní částka zaplacená polštářem Skla ve výši 170 tisíc Kč. Má ji na svědomí rozbitá panoramatická střecha vozidla Porsche Cayenne. I malý kamínek může způsobit skutečně velkou škodu.
Vzdálená prohlídka a rychlost výplaty
Pillow pojišťovna umožňuje klientům vzdálenou prohlídku. Klient nemusí s vozidlem nikam jezdit nebo čekat na příjezd technika. Vše lze vyřídit přes chytrý telefon na dálku. Klient obdrží SMS s linkem na webovou stránku, díky níž se propojí s likvidátorem a společně pak nafotí poškozené vozidlo. Vzdálenou prohlídku využívá 90 % klientů, pro ostatní probíhá tradičně.
Průměrná doba vyřízení a výplaty pojistné události je 2,5 dne od dodání potřebných podkladů. O rychlosti většinou rozhoduje sám klient podle toho, kdy si najde čas na odeslání potřebných dokladů do pojišťovny. Pro inspiraci uvádíme několik konkrétních případů pro tři polštáře. Je vidět, že pokud klient dodá potřebné doklady rychle, je škoda vyřízena a peníze vyplaceny prakticky obratem.
- Povinné ručení
Škoda nastala 16.7., náš klient způsobil škodu na zrcátku jiného vozidla. 23.7. poškozený škodu nahlásil a zároveň poslal potřebné dokumenty (záznam o dopravní nehodě, technický průkaz, faktura). Ještě ten samý den byla škoda uzavřena s plněním 5 384 Kč. - Dopravní nehoda
Škoda na vozidle Ford B-Max se stala 11.8., vzdálená prohlídka škody proběhla 12.8. a škoda byla uzavřena 13.8., pojistné plnění bylo ve výši 35 941 Kč. - Střet se zvířetem
Jednu hodinu po půlnoci 6.10. došlo ke srážce vozidla se srnkou na silnici 474 poblíž Havířova. Klient ten samý den dopoledne škodu nahlásil a ve stejný den proběhla i vzdálená prohlídka. O dva dny později klient dodal potřebné dokumenty (technický průkaz, protokol policie, číslo bankovního účtu) a škoda byla v ten samý den také uzavřena s pojistným plněním ve výši 22 416 Kč.
Rychle vyplatit peníze umíme, vrátit život nebo poničení zdraví ale nedokážeme. Proto prosím dávejte pozor na sebe, spolujezdce a další lidi kolem vás. Přejeme vám každý kilometr bez nehody. Vaše Pillow.